NPS-betyg

NPS-betyg för ansvarig rådgivare

NPS (Net Promoter Score) är ett sätt att mäta kundnöjdhet. Både ansvarig rådgivare och beställare får sätta varsitt betyg för hur de anser att ärendet gått. 

Rådgivarens betyg:

Gå till fliken med en stjärnikon i ärendet. Ansvarig rådgivare får först sätta ett betyg och eventuellt skriva en motivering för hur hen tycker att ärendet gått. 



När rådgivaren har satt sitt betyg är det dags för kunden att sätta ett betyg på sin upplevelse. 

Kundens betyg:

Det finns två sätt för kunden att lämna ett betyg:

Första sätter är att rådgivaren ringer kunden eller tillfrågar kunden i verkligheten hur sannolikt det är på en skala 1-10 att kunden skulle rekommendera byrån till andra (1-6 missnöjd, 7-8 passivt nöjd, 9-10 ambassadör). Kunden får även en möjlighet att lämna en motivering. Rådgivaren fyller i uppgifterna och klickar på knappen "Lämna omdöme".




Andra sättet är att mejla detta till kund. Kunden får då anonymt sätta ett betyg och skriva en motivering. Notera att det måste finnas en giltig e-post inlagd på kunden för att detta ska fungera. Om kunden inte svarat på mejlet inom två veckor skickas en påminnelse. 



Mejlet som skickas till kunden ser ut som bilderna nedan visar. 





Om kunden bockar i att denne vill bli kontaktad går det iväg ett mejl till personen som är NPS-ansvarig på er byrå. 

Se ditt samlade NPS-betyg för dina begravningsärenden: 

Gå till menyn i Bitnet och välj NPS>Översikt. Här ser du ditt eget NPS-värde, hur många kunder som svarat samt ditt snittbetyg. Du ser också hur dina egna bedömningar matchar kundernas bedömningar. Du ser även din byrås totala NPS-värde. 


    • Related Articles

    • Ändra beställningspunkt för kistor och urnor

      Beskrivning Guiden beskriver hur man korrigerar beställningspunkten för kistor och urnor i Bitnet. Beställningspunkten talar om för byrån när nya kistor/urnor behöver beställas. I exemplet nedan så är beställningspunkten 3, detta innebär att när ...
    • Lägga in inloggningsuppgifter för Verified på användare i Bitnet

      Beskrivning Guiden beskriver hur tjänsten Verified aktiveras på enskild användare. Viktigt För att tjänsten ska fungera i Bitnet så behöver byrån ha tecknat ett avtal med Verified Tjänsten behöver aktiveras på byrånivå via Administration > ...
    • Fältkoder i Bitnet

      Beskrivning Den här guiden beskriver hur användare hittar fältkoderna i Bitnet. Fältkoderna hämtar in information på blanketter och andra utskrifter. För mer information om hur användare själva skapar blanketter, kontakta support@bitnet.nu.  Viktigt ...
    • Dölj/visa Bitnets supportchatt

      Beskrivning Guiden beskriver hur användare döljer eller visar Bitnets supportchatt.  Hantering  För att dölja supportchatten, gör följande:  Högst upp i den blå listen, klicka på frågetecknet  Klicka i rutan Dölj supportchatt För att visa ...
    • Aktivera basärende

      Beskrivning  När du skapar ett nytt juridikärende i Bitnet så kan du välja om ärendet ska vara ett basärende eller ett standardärende. Basärende är ett ärende som endast innehåller en grupp (exempelvis testamente) och där faktureringskostnaden ...