Skapa ärendemallar

Skapa ärendemallar

Beskrivning

Via ärendemallarna kan ni administrera de mallar som används när man lägger upp ett nytt ärende. Dessa mallar bestämmer vilka artiklar och varningar som läggs till per standard när man skapar ett nytt ärende.


Hantering 

    1. Gå till administration > ärendemallar

    2. Klicka på det gröna plustecknet (ner till höger) för att lägga till en ny ärendemall
    3. Välj namn på ärendemallen
    4. Fyll sedan i vilka artiklar samt varningar som ska finnas med i ärendemallen
    5. Klicka sedan på lägg till

Här skapar du och redigerar ärendemallen 


Du väljer sedan ärendemall i ärendeguiden, under fliken kontor


Välj ärendemall i ärendeguiden under fliken kontor

    • Related Articles

    • Radera ett ärende i Bitnet

      Beskrivning Följ denna guide om du som användare vill radera ett begravningsärende i Bitnet. Viktigt För att kunna ta bort ett ärende i Bitnet så behöver man vara administratör. När ett ärende har raderats så går det inte att få tillbaka igen. ...
    • Skapa basärende

      Beskrivning När du skapar ett nytt juridikärende i Bitnet så kan du välja om ärendet ska vara ett basärende eller ett standardärende. Basärende är ett ärende som endast innehåller en grupp (exempelvis testamente) och där faktureringskostnaden ...
    • Skapa ett nytt begravningsärende

      Skapa ett nytt begravningsärende Det finns flera sätt att lägga in ett nytt begravningsärende i Bitnet. Vilket av dessa sätt som passar bäst beror helt på hur begravningen är utformad och i vilket steg som du har påbörjat hanteringen av begravningen. ...
    • Delfakturering av ärende i Bitnet (A conto-fakturering)

      När ceremonier skjuts fram så kan det vara aktuellt att delfakturera ett ärende, exempelvis annonser, kistan, urnan och transporter. Observera att Bitnet inte ansvarar för eventuella fel som kan uppkomma i fakturering/bokföring på grund av ...
    • Nytt pris på artiklar följer inte med på fakturan

      Beskrivning Användare har ändrat pris på artiklar i artikelregistret, men dessa följer inte med på fakturan. Det beror på att byrån har en fast ärendemall med artiklar, vilket betyder att artikeln behöver raderas och läggas in på nytt i ärendemallen ...