Användare kan inte skapa händelse i kalendern
Beskrivning
En användare kan inte lägga till händelse i Bitnet-kalendern.
Viktigt
- Endast administratör på byrån kan göra ändringen nedan.
Hantering
1. Gå till Administration > Administration > Användare
2. Hitta användaren i listan, klicka på namnet och sedan på Administrera rättigheter
3. Bocka ur Kalender - Endast titta
4. Klicka på Stäng
5. Användaren kan behöva logga ut och in igen för att ändringen ska genomföras
Bocka ur Kalender - Endast titta
Related Articles
Användare kan inte se andra användare i kalendern
Beskrivning Användare kan inte se andra användare i kalendern. Detta beror troligtvis på att en ny användare har lagts till, nya användare läggs inte till i kalendern per automatik. Viktigt Detta behöver göras varje gång en ny användare läggs till på ...
Kan inte ändra radhöjd i kalendern
Beskrivning Följ denna guide om radhöjden inte kan ändras i kalendern. Hantering 1. Gå till kalender > visningsalternativ 2. Bocka ur Visa kalenderhändelser vertikalt Bocka ur Visa kalenderhändelse vertikalt
Användare kan inte göra ändringar på transporter
Beskrivning Följ denna guide om användare inte kan göra ändringar på eller spara transporter i Bitnet. Viktigt Endast administratör på byrån kan göra ändringen nedan. Hantering 1. Gå till Administration > Administration > Användare 2. Hitta ...
Skapa en ny användare i Bitnet
Beskrivning En ny användare ska läggas in i Bitnet. Viktigt Administratörer på byrån kan lägga in en ny användare. Hantering 1. I menyn till vänster klicka på administration > administration > fliken Användare. Klicka sedan på knappen Ny Användare 2. ...
Användare behöver nytt lösenord
Beskrivning Denna guide beskriver hur användare får ett nytt lösenord. Viktigt att veta Administratören på byrån kan ta fram ett nytt lösenord till användaren genom att gå till administration > administration > användare. Klicka sedan på hänglåset ...