Användare kan inte se andra användare i kalendern
Beskrivning
Användare kan inte se andra användare i kalendern. Detta beror troligtvis på att en ny användare har lagts till, nya användare läggs inte till i kalendern per automatik.
Hantering
1. Klicka på kalender > kalender > personal
2. I rullistan vid personal kryssar du i vilka användare som ska synas i kalendern
I rullistan Personal väljer du vilka användare som ska synas i kalendern
Related Articles
Användare kan inte skapa händelse i kalendern
Beskrivning En användare kan inte lägga till händelse i Bitnet-kalendern. Viktigt Endast administratör på byrån kan göra ändringen nedan. Hantering 1. Gå till Administration > Administration > Användare 2. Hitta användaren i listan, klicka på namnet ...
Kan inte ändra radhöjd i kalendern
Beskrivning Följ denna guide om radhöjden inte kan ändras i kalendern. Hantering 1. Gå till kalender > visningsalternativ 2. Bocka ur Visa kalenderhändelser vertikalt Bocka ur Visa kalenderhändelse vertikalt
Skapa en ny användare i Bitnet
Beskrivning En ny användare ska läggas in i Bitnet. Viktigt Administratörer på byrån kan lägga in en ny användare. Hantering 1. I menyn till vänster klicka på administration > administration > fliken Användare. Klicka sedan på knappen Ny Användare 2. ...
Användare kan inte göra ändringar på transporter
Beskrivning Följ denna guide om användare inte kan göra ändringar på eller spara transporter i Bitnet. Viktigt Endast administratör på byrån kan göra ändringen nedan. Hantering 1. Gå till Administration > Administration > Användare 2. Hitta ...
Ändra e-post på användare
Beskrivning Guiden beskriver hur enskild användare samt användare med administratörsrättigheter ändrar e-postadress i Bitnet. Hantering Som enskild användare, gör följande: Gå till Administration > Administration > Mina uppg. Ändra e-post i rutan för ...